Selamat Hari Raya Aidiladha :D

HI And Assalamualaikum.Today On 6 November 2011.Its Raya Haji Bruhhh.Im wishing Selamat Hari Raya Aidiladha to all Muslim.Hee~Actually aku tak tahu nak cerita apa dah.Hhaha.Apa yang aku nak cakap just korg yang balik kampung tu hati-hati.Baca doa sebelum naik kenderaan and jangan kelam kabut sangat sebb nak balik kampung.Apa yang penting keselamatan korang tahu.Dalam masa sama aku pun sedih sebab banyak sangat kes kemalangan time-time macam ni.And aku baru je dapat berita tentang kawan aku yang baru je accident semalam.Ya Allah,seriously aku tak sngka.Bapak kesian doh dia.Ayah dengan adik dia meningal,mak dia koma while dia cedera parah.MasyaAllah,menakut kan gila.Tapi seriously aku simpati dekat dia.Yela,orang nak balik kampung gembira-gembira tapi dia otw balik kampung boleh kehilangan orang tersayang.Tapi apa kita boleh buat kan,kita hanya manusia yang lemah.Ajal dan maut hanya di tangan tuhan.Apa yang aku boleh buat adalah berdoa dan sedekah kan Al-Fatihah untuk family diorng.Korang pun boleh sedekah kan Al-Fatihah sebab kita sebagai orang islam di wajib kan untuk sentiasa berbuat baik dan mendoa kan sesuatu yng baik sesama islam.InsyaAllah ganjaran yang akan kita dapat nanti adalah pahala yang tidak ternilai harganya.Okay itu jela aku nak post hari ni.Apa yang aku harap yng korng otw nak balik kampung or otw dari kampung tu,hati-hati and nasihat kan ayah/driver korng tu bawa kereta elok-elok.Kalau mengantuk stop lah mana-mana.And bisik dekat telinga dia ayat ni.'HARGAILAH ORANG TERSAYANG' haha.Okay,tak tahu nak cakap apa dah.Okay take care.Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment